Wednesday, September 08, 2010

anak lelaki

pernah x dengar bahawa di akhir zaman ini ibu akan melahirkan tuannya?

terdetik plak nak post pasal anak lelaki ni sbb lately ramai kwn2 termasuk me myself gave birth to a baby boy.besar tanggungjawab anak lelaki ni.pahala anak lelaki menjaga orang tuanya lebih besar drpd pergi berjihad iaini pergi berperang.anak lelaki adalah khalifah n sandaran ibu bapa apabila tua n meninggal kelak.bkn pulak anak perempuan tu xder keistimewaan yer...yg tu lain kali.

now....apa kaitan dgn akhir zaman?cuba tgk apa yg blaku skang ni...lelaki yg sepatutnya jd imam lebih banyak menjurus kepada kejahilan.bimbang saya...setiap hari berdoa agar amanah yg Allah beri ni tidak saya sia-siakan.ramai anak lelaki skang lebih suka mengikut kata isteri dan mengabaikan tanggungjawb sebagai anak lelaki...tinggalkan ibu dan ayah tua di rumah.pulang hanya bila perlukan bantuan.itu pon kalo ibu ayah td ader duit pencen.
diherdik ibu bapanya...subhanallah.

moga dpt kita mendidik anak-anak kita supaya menjadi hamba Allah yg taat!

2 comments:

AnneRaini said...

nampaknye ko dah redha utk balik raya penang everyyear..

ezarn said...

x juga anne dear...aku berdoa setiap hari suami aku lembut hati tp aku juga berdoa setiap hari supaya anak aku xlupa balik beraya dgn ibu dier ni nanti.sbb ader atuk sedara aku yg dah sgt uzur n punya anak tunggal lelaki yg langsung xmahu pulang ke kampung even raya.balik bila nak duit n balik bila bimbang oang lain akan kaut harta ayah dier.aku xnak anak aku abaikan aku kerana isteri nanti.tp xnak la juga dier xnak bertolak ansur dgn kuarga isteri kan...yg penting, doa supaya anak kita ni tau hidup bersyariat.then...everything akan dtg sendiri