Saturday, March 21, 2009

inteview - phobic

as the title goes [im not sure kalo ader la nama saintific bg phobia dgn interbiu ni kan]
i went to pejabat agama last thursday to undergo an interview session untuk mendapatkan surat kebenaran bernikah dr pej agama.my last interview experience doesn't went well ....aku mmg nebes gila sampai sementara tunggu satu couple yg lama gila kat dlm bilik interbiue tuh.well, bila lama ni mesti byk soklan dier tanya la kan.
FYI, aku siap revise d nite before yer sbb takut dier nak tanya bbyk.baca2 - selak2 skit sbb kdg2 little details bg aku yg jahil ni kang dier tanya plak kan.n bdasarkan pengalaman en tunang, soklan dier cam simple jer kan.die kena mengucap, baca fatihah, rukun nikah n rukun mandi wajib.okeh...aku pon revise.

pg, sblm berangkat, terkumat kamit baca fatihah - siap makna.baca qunut takut tertinggal.n yakin dengan syahadah yg diucapkan setiap hari.sementara tunggu couple tu pon aku tkumat kamit lg.nampak jer pintu dbuka, aku menghela nafas panjang n mengorak langkah.ustaz tu tgh nak main kom.hehe....ustaz nampak sempoi jer kan.aku pon rileks.

selepas sessi berkenalan, ustaz tu suh mengucap
bismillah.....aku pon mengucap.
apa maknanya?
sudah...boleh la tlopa!melampau kan...5 kali aku ulang syahadah tu, tang laillahaillah tu dekat seploh kali gak ah baru tingat maksudnya TIADA TUHAN SELAIN ALLAH.gila punya nebes, sampai lupa!astghafirullah...rasa apa pon xtau ah.nasib baik yg seterusnya went well.

soklan seterusnya adalah:
baca fatihah
baca qunut

itu sahaja...suma dtanda lulus.spttnyer ader soklan munkahat ngn thoharah[bersuci] tp dier xtanya plak.sekejap giler kat dlm bilik tuh.

done dgn interbiu...proses seterusnya.menunggu...menunggu...menunggu untuk borang2 nikah tu la kan.komputer plak problem...oklah.tunggula

sekali...suma skali 20 hengget eh dik.

aku pon ngan yakinnya kuarkan wallet....

alamak akak...xckp.sayer ader 17 jer. {TUHAN jer ygtau betapa malunyer haku}
ah?xckp?emm...terpaksa la awk dtg smula ptg eh.kalo x xdpt la nak proses borang awk ni.
maaf....xto plak nak kena byr lg.{sambil tersenyum busuk}

malukan?makna syahadah bleh tlopa...duit plak xcukup!
alhamdulillah...everything is done.bak kata en tunang, tunggu nikah je la kan?

4 comments:

Anonymous said...

susahnya izan nak kawen..siap intebiu bagai..

ezarn said...

johor jer yg payah zatul

Azreen said...

hoi2 ye ke?! aiseh...nak nikah kat melaka la...miahahaha...aku masih ade dalam list kad jemputan ko tak...sib baik masa ko tunang aku dah g kan...haih...suk aku interview gak...SPP...doakan kejayaan aku...hehehe

ezarn said...

xara - aku telah dihalau keluar dr interview spp terbabit.sbb tu aku intebiu-phobic.reen..aku pon rasa nasib baik giler ko dpt datang tunang aku tp mana sama weh.aku akan still anto kad.